سفارش تبلیغ
صبا ویژن



آخرت من


آموزش تفکر به کودکان

دوستان لطفا نظرات ارزشمندتان را در اختیارمان بگذارید...

منتظریم لطفا فراموش نشود...


نوشته شده در شنبه 93/8/17ساعت 6:40 عصر توسط بنده حقیر خدا نظرات ( ) |

دوستان گرامی

آسان ترین روش برای فراموش کردن کسی که دوستش دارید

متاسفانه بودجه گروه تقریبا به طور کامل تمام شده و بسیاری از دوستان که قرار بود ماهیانه مبلغی

 را برای ادامه کار پرداخت کنند به دلایلی فراموش کرده اند مبلغ سیصد هزار تومان قرار است برای کمک هزینه خرید عروسی که تقریبا هدیه قران و خرید آینه و شمعدان است  برای بعد محرم پرداخت شود.

در حال حاضر برای سرو سامان دادن به ازدواج جوانی که 6 سال عقد مانده به مبلغ سه میلیون تومان نیازمندیم. 

مشورت

 خبرگزاری فارس: «فکرکردن» آموختنی است

لطفا دوستان گرامی نظر خود را اعلام نمایند.

این دو جوان که خانواده هایشان از نظر مالی بسیار ضعیف هستند عقد خود رادر محضر بستند و حتی حلقه ازدواج هم نخریدند و هیچ خریدی را انجام ندادند و حال هم با کمک خیرین بعضی از اقلام جهیزیه را خریدند بسیار مختصر.

به نظر شما آیا لازم هست که مبلغی را برای خرید جزیی وسایل عروسی و یک جشن ساده و معمولی فراهم کنیم؟ قابل ذکر است که حقیر با کمک دوستان شرایط مکان عروسی و لباس عروس و ماشین را فراهم نمودیم که بعضی از دوستان تقبل نمودند آیا لازم هست برای این دو جوان مراسمی ساده به عنوان جشن بگیریم؟

منتظر نظر ارزشمندتان برای نتیجه گیری هستیم

در صورت مثبت بودن نتیجه باید تا اردیبهشت امسال هزینه ی مراسم و خریدهای واجب را جمع آوری کنیم 

اجرتان با سالار شهیدان.

یا علی


نوشته شده در شنبه 93/8/17ساعت 6:38 عصر توسط بنده حقیر خدا نظرات ( ) |

دیدگاه اسلام در مورد خدمت به بندگان خدا

 

 999454565

یکی از مسائلی که دین اسلام به آن اهمیت فراوان داده است، خدمت به مردم،خصوصاً خدمت به مومنان و صالحان است.

از مجموعه تعالیم اسلامی و سیره اولیاء (ع) استفاده می شود که بعد از انجام واجبات برترین وسیله برای تقرب به خداوند متعال این خصلت نیکو می باشد.اولیای خداوند همواره در خدمت مردم بودند و شخصاً در رفع حوائج آنان اقدام می کردند.

 

از قرآن مجید استفاده می شود که آنچه به سود مردم باشد، پایدار و جاوید خواهد بود و آنچه سودمند نباشد مانند کف بر روی آب بزودی از میان می رود و اثری از آن باقی نمی ماند.

 

خداوند متعال می فرماید:« اما کف به کناری می افتد و نابود می شود ولی آنچه به مردم سود 
می رساند در زمین می ماند . خداوند اینچنین مثال می زند.» (1)

 

از رسول خدا (ص) پرسیدند: محبوب ترین مردم کیست؟ فرمود: آنکس که وجودش برای مردم سودمندتر باشد. (2)

ا ز رسول خدا (ص) پرسیدند: محبوب ترین مردم کیست؟ فرمود: آنکس که وجودش برای مردم سودمندتر باشد. (2)

 

در حدیثی دیگر پیامبر اکرم فرمود: «مردم جیره خواران خداوندند، محبوبترین آنها نزد خداوند کسی است که سودش به عائله خدا برسد و خانواده ای را خوشحال کند. » (3)

 

بنابراین برگزیدگان الهی، انبیای معصومان خدمتگزارترین افراد به مردم بودند چون آنها اسوه و 
شاخص اند.

 

باز در روایتی پیامبر اکرم (ص) فرمود: «بنده ای از بندگان خدا در اثر اینکه شاخه خاری را از سر راه مسلمین برداشت، اهل بهشت شد.» (4)

 

بعضی از مردم فکر می کنند عبادت تنها به نماز خواندن و روزه گرفتن است و عده ای از آنها در غفلت و نادانی و خودخواهی فرو رفته اند که اگر در برابر دیده گانشان مردم از گرسنگی جان دهند ناراحت نمی شوند مکرر دیده شده که اینگونه افراد حتی در مسافرت های عبادی مانند زیارت و حج، تمام اوقات خود را به زیارت و دعا و اعمال فردی می گذرانند و هیچ کمکی به همراهان و همسفران خود نمی کنند ، با اینکه می دانند در میان آنها افراد ضعیف و ناتوان وجود دارند که به کمک و مساعدت نیازمندند.

خداوند متعال می فرماید: « همچنانکه خداوند با فضل و رحمت با شما رفتار می کند شما نیز نسبت به یکدیگر دارای فضل و نیکی باشید.»

 

قرآن مجید می فرماید: « ولا تنسواالفضل بینکم ؛ فضل و بخشش را میان خود فراموش نکنید.« (5)

 

باز پیامبر فرمود: «عابدترین مردم آن کسی است که نسبت به مردم خیرخواه تر از دیگران و نسبت به تمام مسلمین سلیم القلب و با صفا باشد.» (6)

 

بنابراین اگر مرجع حاجات مردم شدید خوشحال باشید که خدا شما را دوست می دارد و چنانچه در خانه و یا دفتر کارتان به روی مردم بسته شد و مردم به شما مراجعه نکردند یا نتوانستند مراجعه کنند، بدانید که از رحمت خدا محروم شدید و باید به جای خوشحالی ناراحت و اندوهگین شوید.

 

یک فرد مسلمان هیچگاه نباید نسبت به ناراحتی و گرفتاری های سایر مسلمانان بی تفاوت و از اوضاع و احوال آنان بی خبر باشد ، چون اگر بی تفاوت باشد ناخودآگاه دچار خود خواهی می شود. که جز به خود به هیچ کس نمی اندیشد. درحالیکه قرآن می فرماید:در راه نیکی و پرهیزگاری به یکدیگر کمک کنید. (7)

 

از احادیث استفاده می شود هر کس امکانات خداداده را در رفع حوائج برادران دینی به کار نگیرد، قهراً آن را در خدمت گناه و دشمنان خدا قرار خواهد داد.

 والپیپر گل رز

امام باقر(ع) فرمود: «کسی که در کمک کردن به برادر مسلمانش بخل ورزد و در انجام حاجتش کوتاهی کند ناچار می شود به کسی کمک کند که با این امکانات علیه خود او اقدام کرده و در این راه هیچ اجر و پاداشی نخواهد برد. » (8)

 

این روایت و نمونه های فراوانی از این قبیل بیان کننده آن است که اگر کسی بتواند نیاز برادر ایمانی خود را بر آورد و کوتاهی کند مورد غضب خداوند متعال قرار خواهد گرفت و ذلت و خواری دنیا و آخرت را برای خویش آماده ساخته است. از این رو هرکس که می تواند در خدمت برادران دینی خود باشد باید مضایقه نکند و کسی به او روی آورد با روی باز از او استقبال نماید و آن را نعمتی از نعمت های پروردگار بداند زیرا از نعمت های بزرگ خداوند حاجتها و تقاضای بندگان خداست که به انسان عطا 
می شودو خوشا به حال آنانکه در خانه خویش را به روی مردم باز گذارند و بدا به حال کسی که به آستانه خود کسی را راه ندهند.

 

امام صادق(ع) فرمود: «کسی که یکی از خواسته های برادر دینی خود را برآورد خداوند عالم در روز قیامت صدهزار خواسته او را بر می آورد که نخستین آنها بهشت و از جمله این پاداش ها آن است که خویشان و آشنایان و برادران دینی او را نیز وارد بهشت کند.» (9)

 

به هر حال آنقدر درباره اهمیت کمک به برادران دینی و برآوردن حوائج آنان سفارش شده است که اگر کسی برای رفع حاجت برادر دینی خود گام بردارد ولی موفق نشود باز هم اجر زیادی نزد خدا دارد.

 

امام صادق(ع) فرمود: « هر مومنی که برای برآوردن حاجت برادر مومن خود گام بردارد خداوند متعال برای هر قدمی یک ثواب می نویسد و یک گناه از او کم می کند و یک درجه از بهشت به مقام او 
می افزاید.» (10)

 

بنابراین هرانسان مسلمانی باید از نعمت ها و رحمت های پروردگار به خوبی استقبال کند و تا آنجا که توان دارد در برآوردن حاجت حاجتمندان بکوشد و در صورتی که قدرت نداشته باشد حداقل با بیانی امیدوارکننده جوابش را بدهد.

 

ای دوست تا که دسترسی داری

حاجت برآر اهل تمنا را

 

کسی که به دیگران خدمت و نیکی می کند آنان را مدیون خود کرده و در نتیجه هرگاه به کمک آنان احتیاج باشد به کمک او می شتابند.

 

خداوند به همه ما توفیق خدمت به دیگران را عطا فرماید.

 

منابع:

 

1) قرآن مجید، سوره مبارکه رعد، آیه شریفه 14

2) اصول کافی، شیخ کلینی، ج2، ص164

3) همان

4) سفینه البحار،شیخ عباس قمی،جلد2، ص82

5) سوره بقره، آیه 237


نوشته شده در شنبه 93/8/17ساعت 6:9 عصر توسط بنده حقیر خدا نظرات ( ) |

آثار شگفت آور کمک به فقیر

صدقه

یکی از کارهای بسیار مهم زندگی مؤمن که مورد تأکید خدا و رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) و ائمّه معصومین (صلوات الله علیهم اجمعین) است که همیشه باید در لیست برنامه های ضروری او باشد، مسئله ی برآوردن حاجات مؤمنین و گره گشایی از زندگی آنهاست. اهمیّت این موضوع در حدّی است که پی بردن به آن از حد ظرفیت عقل آدمی خارج است.

در حدیثی از پیامبر عزیز اسلام (صلی الله علیه و آله) وارد شده است که حضرت فرمود: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.»1 برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

بین مردم جامعه، آن قشر که از همه نیازمندتر و کمک رسانی به آنها بر همه لازم و ضروری است، فقرا جامعه هستند.

خداوند بی همتا در کلام نورانی خود به کرّات مؤمنین را به انفاق و کمک رسانی به فقرا و مستمندان سفارش فرموده است. از باب نمونه به یکی از آیات نورانی قرآن کریم در این زمینه اشاره می نمایم: خداوند مهربان در سوره ی مبارکه بقره در بیانی بسیار لطیف و زیبا می فرماید: «یا ایها الذین آمنوا أنفقوا من طیبات ما کسبتم و مما اخرجنا لکم من الارض»؛ ای کسانی که ایمان آورده اید، از بهترین چیزهایی که بدست آورده اید و از آنچه از زمین برایتان بیرون آورده ایم، انفاق نمایید.

این سفارشات نورانی از ناحیه آن قدرت بی مثال، بیانگر اهمیت فوق العاده مسئله کمک رسانی به فقرا و تنگدستان است.

 و لذا بر مؤمنین خدا باور است که در این جهت از خود ذرّه ای تعلّل و سستی نشان نداده و با گوش جان به سخنان دلربای حضرت حق گوش فرا دهند، تا در مقابل از آثار مفید و برکات مادی و معنوی آن بهره ی کافی و وافی را برده باشند.


نوشته شده در شنبه 93/8/17ساعت 5:54 عصر توسط بنده حقیر خدا نظرات ( ) |

سلام

امسال تابستان به علت کمبود بودجه موجود در حساب زنجیره ی آخرت  کمک زیادی نتوانستیم به دوستان و برادران و خواهران نیازمند داشته باشیم

خانواده آقا سید که قبلا در موردشان صحبت کرده بودیم و لطف و محبت بی دریغ دوستان گروه بارها شامل حالشان شده بود

امسال به دلیل تشدید بیماری آقا سید اوضاع مالی این خانواده سخت تر شده بود که برای ماه مبارک رمضان مبلغ سیصد هزار تومان مواد غذایی مورد نیاز از قبیل مرغ . سیب زمینی . پیاز. بادمجان . برنج . حبوبات . (عدس. نخود و لوبیا . لپه. ماش ) رشته . کشک . روغن . پنیر ماکارانی و سویا و... مقداری خوراکی برای معصومه سادات خریداری شد و یکی از دوستان گروه خانم ز.ع مقدار 4 کیلو گوشت گوسفندی نذری به همراه وسایل مربوطه ارسال نمود.

مبلغ سیصدو پنجاه هزار تومان تلویزیون دست دوم  24 اینچ سامسونگ هم خریداری شد و به این خانواده تحویل داده شد .

مبلغ صدهزار تومان برای لوازم مدرسه  و لباس معصومه سادات نیز پرداخت شد

صد هزار تومان هم پول شخصی خارج از بودجه گروه از طریق یکی از دوستان جهت تامین لباس های ضروری و خانگی معصومه نیز پرداخت شد 

مبلغ صدهزار تومان برای درمان و ویزیت آقاسید هم پرداخت شد .

مبلغ صدهزار تومان به یک خانواده نیازمند در یکی از روستاهای توابع نکا از استان مازندران برای کمک هزینه 4 فرزند محصل که متاسفانه یتیم هم هستند داده شد.

مبلغ صد هزار تومان به خانواده ای دیگر که متاسفانه ایشان هم پنج فرزند یتیم دارند به عنوان کمک هزینه خرید پرداخت شد.

مبلغ دو میلیون پول به جوان سیدی که 6 سال عقد مانده و شرایط مالی هر دو طرف نیز بسیار نامناسب است به عنوان قرض دوساله برای پیش پول خانه داده شد. این مبلغ در تاریخ 5مهر93 پرداخت شد.


نوشته شده در شنبه 93/8/17ساعت 5:48 عصر توسط بنده حقیر خدا نظرات ( ) |


آخرین مطالب
» سلام95
[عناوین آرشیوشده]

Design By : RoozGozar.com